neděle 19. prosince 2010

předměty: Advanced Programming Languages

předmět pro čtvrťáky

klasická hodinová dotace

prof. Jeremy Hansen
mlaďák :-) na univerzitě snad ani ne rok; velmi inteligentní, přátelský, nápomocný

předmět se jede dost podle knížky Concepts of Programming Languages
předpokládá znalost aspoň nějakého programovacího jazyka a pár zkušeností; většina referencí (srovnání) se dělá oproti C; další jazyky výhodou :-)
absolovent předmětu by měl mít lepší představu, jak vytvořit vlastní programovací jazyk, jak napsat kompilátor;
zmíní se hodně druhu programovacích jazyků, jde se do historie, do pozadí (parsery, syntaxe, datové typy, paralelismus ad.), provádí se srovnání mezi jazyky

hodnocení se skládá ze čtvrtletky, pololetky, projektu, domácích úkolu a aktivity v hodině - vše zhruba zhruba stejná váha; (písemky open book, open written notes)

psací úkoly jsou často bez exaktní odpovědi, typu "co si myslíš o..", podobné jsou i některé testové otázky
programovací úkoly byly tři, v jazycích Perl, Go language a LISP

nejvýživnější částí pro mě byl projekt, se kterým jsem si lehce nas- do bot; ..ale vybral jsem si ho sám; (výsledek); o projektu se třikrát průběžně prezentuje

během hodin bylo dost interakcí,
už jen proto, že moje spektrum zájmu bylo odlišné od místního klasického (já - Pascal, PHP, C#, ...)

no a snad největší "prapodivnost" - ve třídě jsme byli jen dva;
nechci se označovat za deus ex machina (ze starého kontinentu), ale třídu by drželi i s jedním žákem


shrnutí: předmět se mi líbil, nabyl jsem hodně zajímavých informací, ale spíš teoretických, které člověk v praxi využije spíš náhodně; a musel jsem strávit dost času na práci doma (čtení bylo každý týden na několik hodin, ale to jsem tak v půlce semestru vypustil a bylo to nadále průchozí :-))

Žádné komentáře:

Okomentovat