pátek 17. prosince 2010

předměty: English (as a Foreign Language)

no, začněmě asi tím kvůli čemu sem nejvíce jedeme a takovou trochu specialitou..

professor: Mat(hew) Parker
no, tak to je spíš kamarád; v Internationl Office sedí dva: Sally, co má na starosti papíry (namísto Jenifer) a Mat, co učí angličtinu a stará se víc o praktický věci (vyzvedával nás na letišti atd.)

hodina je 3x týdně po 50min (nebo obdoba 2x po 1:15) - takže klasika
+ jednou týdně večer od šesti American Culture Seminar - Mat uvaří něco typické pro Novou Anglii a pak se kouká na film v původním znění (Policejní akademie, Pomáda, Forrest Gump, Sám doma, ...)
+ jednou týdně individuální hodina/konzultace


celkové hodnocení je takové rozporuplné
- všechno bylo pohodové, přátelské, dost volné, většinou i zajímavé
- nicméně pobyt u native speakers by se dal podle mě vytěžit lépe

co se děje při hodinách - dost času se stráví jen povídáním si (jak jsme se měli apod.), oficiální náplní je academic writting, americké reálie a americká literatura
  • slyšet něco o státech od místního bylo jistě zajímavé
  • academic writting - to je jak se mají psát školní práce; bylo zajímavé naučit se, jak se vlastně správně používají v aj čárky a 50 spojek pro "hladké napojení vět"; nicméně v životě to skoro nepoužiji; psaní dopisů, typické z Business English, bych viděl prospěšněji;
    (v hodinách jsou i studenti z venku, kteří tu ale stráví celé čtyři roky, budou si muset splnit nějaké obyčejné angličtiny a odevzdat dost papíru, takže je to šité podobně jako angličtina pro domácí)
  • no a literatura - próza i poezie - zase - něco je zajímavé, ale pro moji úroveň angličtiny je půlka četby tak nahusto prosetá neznámými slovíčky, že požitek je pryč a opět by byl efektivnější způsob, jak vylepšovat jazykové znalosti..

vyučující je zkrátka kovaný profesor angličtiny (pro rodilé mluvčí) a navíc patriot - dle toho, to probíhá

úkoly jsou typu - napiš krátkou povídku na téma Halloween
test byl akorát jeden (midterm) - na slovíčka a postavy z četby a pak nějaké literární pojmy (metofora, sloka..)
final exam je řešen opět domacím úkolem
takže výsledná známka je trochu záhada, nejspíše složenina z jednoho testu, jedné eseje a snad i dojmu z hodin (aktivita)


a individuální lekce - když řešil kdo kdy bude chodit, tak mi to přišlo, že si potřebuje zaplnit rozvrh, aby to pak mohl vykázat že má dostatek hodin, nevím :-)
člověk tam může diskutovat cokoliv, cokoliv přinést (třeba na kontrolu pravopisu, úkol z jiného předmětu), pak v průběhu se tam opravují domací úkoly: sedne se na to spolu a diskutuje, co by se jak dalo napsat lépe

---

ne že bych potřeboval přímo business english (Kotlera už jsem slyšel dost) ale pohledem zpět mi to přijde jako dost odtržené od reálného světa - upotřebil bych více slovíček z každodeního života, alespoň nějakou gramatiku, snad více pozornosti výslovnosti

---

knížky:
měli jsme si jich koupit několik; šlo by to bez jediné z nich - pořídil jsem si akorát Hackerovou - Writer's Reference - podle čeho se asi jelo to psaní, ale jedinkrát jsem to neotevřel, vše jsme dostali na papírech
a pak dvě knížky jako četbu - přečetlo se pár stránek v hodině a měl více výtisků..

---

mě žabomyší války britů proti americké angličtině moc neberou a ani certifikovat se zatím moc nehodlám, ale jakožto u nás je protěžována britská angličtina a většina zkoušek je šitá na ní, může se tu člověk i lehce nakazit..

---

závěrem, abych zas lehce tlumil tu negaci
- darovanému koni na zuby nehleď :-)
- to, že by se dalo vytěžit víc, bylo dáno i tou dost volnou formou a minimem povinností
- ostatní hodiny jsou poměrně intenzivní, jedna volnější hlavně zezačátku potěší
- člověk toho do angličtiny dost pochytí mimo hodiny - v životě; a když si není jistý co slyšel, tak to zas může vytáhnou při hodině

Žádné komentáře:

Okomentovat