pondělí 20. prosince 2010

předměty: Data Structures

professor: Jeremy Hansen (stejně jako druhé programování)
klasická hodinová dotace

předmět není o databázích, ale programování
řekněme pokračování fimáckých Algoritmů a datových struktur
nějaká matematika, něco málo algoritmů a pak ty datové struktury - člověk si tu zkouší sám implementovat věci, které obvykle používá jako předvytvořené třídy (linked list, hash table, trees, graphs, heap ad.)

jazykem ve kterém se to provádí je C++, někdy pouze pseudokód (ale aspoň základ céčka nezbytný)
snad každý týden je úkol, tak polovina něco naprogramovat přímo v počítači, polovina na papír (počítání, teorie)

třída to je pro druháky, byly dvě skupiny
co jsem tak pochopil, tak se většině moc nedařilo, co se známky týká
písemky (2x midterm, 1x final) jsou občas trochu záludné, často slovní úlohy typově něco jako olympiády z matiky a prg (non-native speaker byl trochu zmatený z úlohy s oboustranným talířem s palačinkami na vesmírné stanici, ač v té úloze šlo vlastně o hovno :-) )
na druhou stranu, písemky tvoří jen část hodnocení; hodně se dá uvařit na domácích úkolech; v hodinách se k nim vrací, dá se jít na konzultace, vydřít to..


shrnutí: pro mě příjemný předmět, vyhovovalo by mi vyšší tempo, což vzhledem k okolí nebylo možné (většinu věcí jsem sice nikdy předtím nedělal, ale prostě jsem tušil o co se bude jednat, jak to bude fungovat)

--

a ještě knížky: je tam jedna střední (C/C++) a jedna bichle na algoritmy - "page eleven eleven" je 1111..
neprojde se vše, každý týden je několik desítek stránek na čtení dle sylabu - opět jsem to vychladil tak po měsíci dvou; ale knížky se občas hodí kvůli úkolům, samozřejmě pak k testu pro přesné definice (opět open book, open written notes)

Žádné komentáře:

Okomentovat