čtvrtek 11. listopadu 2010

bolševický manýry

tak název tématu je přehnaný, ale něco na něm lehce bude - amerika stála vždy na protilehlé straně názorového spektra, ale prostředky, jakými se ta ideologie udržovala, mohly být často podobné; a ač jsem tu dobu u nás nezažil, přesto cítím, že jsme na některé věci stále (třeba podvědomě) alergičtí

  • na každým patře máme předáka, který vyhlašuje nějaký schůze, kam se musí; často jediný co se tam udělá je docházka ("vlastně jsem vás jen chtěla vidět"), ale když člověk nepřijde, dostane černý puntík a když jich je moc, může z toho být problém (i ve škole)
    • jde to, než moc dostane blbec, kterej chce ne pomáhat ale tu moc
  • škola se reprezentuje až za hrob; průser mimo školu, může velmi snadno ukončit i školu
  • naopak průšvih ve škole může přetéct do jiné školy nebo do zaměstnání
  • údajně je vyhrazený jeden člověk, který kontroluje veškeré facebookové příspěvky odcházející ze školy; to mi nepřijde legální (ale americké právo neznám); ale jsem si jistý, že minimálně softwarem jsme kontrolováni dostatečně
  • vše co jde, je pod školou (škola, jídelna, ubytování, sporty, lékař, další) a velmi úzce to spolupracuje a komunikuje; eliminuje to tedy výmluvy na sport a doktora a další matení..
  • samota je nepřípustná ..nebo minimálně divná; kolektiv nade vše; (zkrátka nepochopí, že v jídelně si sednu sám a vyhovuje mi to..)
    • o vymejvárnách hlavy na utužování kolektivu jsem již psal

asi jsem nestačil vzpomenout vše; není to žádná hrůza, část toho může být i stín vojenské školy, jen prostě v sobě mám nějak zákodované, že nerad slyším "musíš" (protože tak je to správně)
navíc většina těch věcí je správná (dělá společnost lepší, eliminuje zlo..), dokud není zneužita (což by u nás bylo snadné a časté) nebo se nestane chyba (občas problém amerických soudů)

Žádné komentáře:

Okomentovat