sobota 18. září 2010

angličtina

a dlouho očekávaný příspěvek, jak válčím

lépe než jsem čekal, ale záleží
(a uvědomme si, že občas nerozumíme i někomu kdo mluví česky :-D)
  • rozdělil bych ten problém na: mít dostatečnou slovní zásobu vs. to konkrétní slovo/spojení pak být schopný rozpoznat
  • učítelé v hodinách i mimo - jako správní učitelé - mluví zřetelně, nahlas, přiměřenou rychlostí a povětšinou spisovně - zcela bezproblémové - velmi vysoká míra porozumění :-)
  • co se slovní zásoby týká ve svých předmětech jsem v klidu (IT), v jednom kde je více právnické hantýrky, mám hned po hodině schůzku s vyučujícím ujasnit si nejasné výrazy (ale i tak to není kritické, význam se dá odtušit)
  • u ostatních lidí je to jako doma - záleží jak mluví rychle, jak dobře vyslovuje, občas i odkud je a hlavně kolik slangu používá
  • největší peklo jsou asi prodavači ve fast-foodech;
    řekněme, že je to nejšpinavější práce, kterou logicky dělají nejmastnější zaplivanci s nejhoršími projevem a hlavně mají jen pár vět, které drnčí furt dokola a tedy rychle; a když na vás vysypou pět názvů majonéz, který si tam můžete nechat plácnout - já jsem byl vždy bez šance (a na letišti jako vícemeně jeden z prvních kontaktů to na sebevědomí nepřidalo)
  • dalším dost blbým místem je plná jídelna atp., kde je enormní ruch - tam si moc dobře nepokecám
  • problém britská vs. americká (popř. i kanadská) angličtina vůbec neřeším;
    • to že se učíme britskou mnoho neznamená - jde o slovíčka a gramatiku; výslovnost je to poslední co se doma při hodinách řeší
    • řekněme, že by to tu mohlo vyvádět z míry někoho, kdo byl třeba rok v Anglii; na druhou stranu ten člověk bude minimálně o level výše než já, takže musí být úplně v klidu
    • liší se výslovnost mezi jednotlivým američany z různých států, nemluvě o cizincích zde nebo různých jiných kořenech
    • a kdo kouká filmy a seriály v původním znění, tak jsou to zpravidla americké
  • -zeptat se znovu nic nestojí-
  • po jedné náhodné diskuzi o tom, že moje angličtina stojí zaprd, mi bylo řečeno, že moje výslovnost je pořád lepší než v Bostonu (což byla asi spíš urážka bostonu v rámci nějakých místních žabomyších válek, ale stejně to zahřálo :-) )

Žádné komentáře:

Okomentovat