čtvrtek 28. října 2010

pronájem auta USA

to tady jede mnohem více než u nás; v usa se totiž, jak víme, všude jezdí autem anebo létá; no a když někam přiletíte, tak tam auto nemáte, takže si ho půjčíte;
na druhou stranu ta poptávka není tak vysoká (a cena tak nízká) jako třeba na malorce a kanárech, kde to auto ani nikdo z příchozích mít nemůže (další info budu z velké části jako porovnání s těmito zmíněnými)

firem je hromada, pokud letíte, výčet bude na stránkách letiště, namátkou třeba (některé působí i v evropě):
Advantage www.advantage.com 
Alamo www.alamo.com 
Avis www.avis.com 
Budget www.budget.com 
Dollar www.dollar.com 
Enterprise www.enterprise.com 
Hertz www.hertz.com 
Fox www.foxrentacar.com 
Payless www.paylesscarrental.com 
National www.nationalcar.com 
Thrifty www.thrifty.com 

z jiných lokací, je třeba brát v úvahu i vzdálenost, pro nás to byla jednoznačně Enterprise (sídlo v Barre)


co nám to tedy nabízí a co to obnáší:
  • výběr aut je od "nákupních tašek" až po ty obří pickupy, mikrobusy a dodávky
  • ceny startují u těch nejmenších na takových možná $30 za den, ale to co uvádějí na webu bývá málokdy konečná cena
    • pojištění: všechna dostupná pojištění jsou pak dražší než samotný pronájem; jestli to brát je otázka; nám to pokryla Gold VISA, která to má v sobě (což v ČR znamená nechat se zase vodřít od banky); netuším, jestli by to uměla pokrýt nějaká cestovní pojistka z ČR
    • řídit můžou jen autorizování (firmou ověření) lidé, za každého dalšího se platí ($9/den)
    • pod 21let si auto zpravidla nepůjčíte, pod 25 ano ale za příplatek ($15/den); co nás dostalo, na dalšího mladého se musí znovu platit taxa za mladého řidiče; co je to za ptákovinu? když bude řídit jen jeden mladý, pojede 4h, když dva, tak každý 2h, ten čas co budou "nedůvěryhodní" za volantem bude přece stále 4h, tak proč další extra taxa, no tohle...
      • "no a co když bude řídit i on bez autorizace?" - "jestli vás zastaví, tak jdete oba do basy!" =-O =-O =-O =-O (..za dvě hodiny jsem byl za volantem)
    • němci přes německou mutaci webu jiné společnosti, dostali lepší cenu než když to zkoušeli přes americkou (přitom stejné auto, stejná pobočka..)
    • někde účtují po hodinách, jinde po dnech, jsou i dlouhodobější sazby
  • rezervace se obešla bez jakékoliv zálohy
  • při pronájmu je pak zpravidla nutná platební karta (kterou kryjou případné škody); navíc si tam na to zablokují nějakou částku (prakticky - zaplatíte mnohem víc a když je auto ok, tak vám to vrátí)
    • karta musí být psaná na primárního řidiče
  • podepisuje se hromada papírů nebo spíše jeden papír mnohokrát; ne pouze jednou dole ale speciálně do všech okýnek různých okýnek (počet kilometrů, že to nebylo poškábané, že nebude nikdo jiný řídit)
  • v našem případě byl model, že v aktuálním státě a jeho sousedních jsou kilometry bez omezení; při výjezdu ven max 150mil denně; zase průser jen když se něco stane, jinak na to nemůžou přijít (s jejich GPS bych měl strach)
  • otvíračka je na velkých letištích nonstop; v jiných destinacích často nabízejí víkendové/večerní vrácení auta vhozením klíčků do schránky
  • auta jsou snad všechna velmi nová, po pár letech provozu je odprodávají; standardem klimatizace a rádio, za GPS se příplácí; auto s manuální převodovkou se snad pořídit nedá
    • poprvé na automatu: člověk si na to zvykne rychle a poměrně bez prolémů; doma jsem to nikdy nezkoušel, ale tipoval bych, že u nás ten automat je zpravidla mnohem lepší (aby si ho vůbec někdo koupil); tady ač nové, ne úplně levné, auto mi to přišlo, že si to občas dělá co chce

Žádné komentáře:

Okomentovat