pátek 8. října 2010

iPod touch

tak se začínám přesouvat k jablku a nejen na poli výroby alkoholu

hračku jsem vyhrál ve školní soutěži;
(vyhrál není tentokrát eufemismus typu našel, vyhrál, půjčil, nevím :-))
k podpoře znalosti komplikovaného informačního systému pro studenty školy (rozsáhlé internetové stránky s informacemi, dostupné po přihlášení, postavené na SharePointu) vymyslelo oddělení komunikace soutěž pro studenty, aby hledali fotku zakladatele školy na tomhle portálu a tím, si web lépe prošli, zjistili co tam je;
každý den během týdne umístili na dvě místa na tomto webu obrázek capt. Aldena, a taky drobnou nápovědu, kde je; první správné odpovědi vyhrávali;
jířovi se při vidině týhle, u nás obvykle dost předražené, srandičky zablýskaly očíčka a napsal si v javě dva skripty, co mu to pomáhali hledat; za 15min přelouskal všech 5000tis. stránek - google už se třese :-D; proti pravidlům to nebylo, ale řekl bych že s tím nepočítali :-) (ale těch pár řádek kódu mi dalo víc, než hledání na nějakým webu)


a nyní k tomu iPodu ...co jsem to vlastně dostal;
(znalci applu to můžou rovnou přeskočit, abych se pak nemusel omlouvat)
nevěděl jsem, tiše jsem doufal v silnější iPad (iPod X iPad)
co to umí/neumí, co to je a co není:
jedním slovem - mp3 přehrávač ..no; přehrává to i video; je to o něco větší (širší) než mobil; asi to bude schopné pouštět aplikace napsané v Javě (?), samozřejmě včetně her; co to není - není to mobilní telefon; ale umí se to připojit k wifi, a umí to volat přes tu wifi a má to internetový prohlížeč, také obligátní foťák
mezi to co to nemá patří spousta tlačítkem; dohromady to má čtyři, zbytek je přes dotykový displej; displej má nezamlžující sklo, které se mi už ale zamatlat povedlo :-D
amerika počítá se stahování hudby a aplikací, zpravidla za penízky, z internetu; to jde přímo ze zařízení přes wifi, jinak přes vlastní počítač; tam je potřeba nainstalovat obludný software iTunes, se kterým jsem se jeětě szela nesžil; pro plnou funkčnost reigstrace včetně adresy a telefonu ..no je zas už trochu moc

pro ilustraci oficiální stránka

Žádné komentáře:

Okomentovat