středa 27. října 2010

Harvard, MIT a další

v minulém příspěvku o Bostonu jsem zmiňoval, že je centrem vysokoškolského vzdělávání

co jsem viděl já, byl Harvard, MIT (Massachusetts Institute of Technology), Suffolk University a Northeastern University; (a předpokládám, že jsou i další)

na začátek trochu zamotání, protože se nám tu bude plést i jméno Cambridge, což také zavání prestižní univerzitou; po zmateném pátrání vyšlo najevo, že Cambridge je:
  • starobylé anglické město
  • ve kterém sídlí známá anglická Cambridge University
  • je to ale také součást bostonské aglomerace (dříve asi zcela samostatné město, odděleny nyní pouze řekou, čert aby se vyznal v územně správním dělení i doma..), ve které leží kampusy amerických univerzit Harvard a MIT
(takže pokud chcete na Harvard, jeďte do Cambridge, ale Cambridge University tam už nehledejte)



MIT
  • na sto budov, ležících hned dole u řeky; baráky většinou šedé betonové ošklivé
  • ač obsahuje i humanitní obory, známá především pro ty tvrdé
  • název u nás není tak familiérní, ale zde to znamená mnoho; škola ma asi 10tis. studentů a bylo mi řečeno, že "každý tu je chytřejší než já"; to jsem sice (tiše) neakceptoval, protože mám o sobě vysoké mínění, nicméně je fakt, že tohle je škola, kterou studují kosmonauti, ti co jim ty rakety staví a lidé co pak dostávají nobelovky (výčet wiki)
  • to vše za nekřesťanské školné (škola je soukromá) a s údajně neuvěřitelnou dřinou; je fakt, byli jsme tam v neděli, kampus plný lidi včetně budov a navíc se i učili =-O a tím nemyslím knihovnu, ale jely i některé hodiny
  • poměrně velké zastoupení asiatů, nevím, jestli studují za svoje nebo ze stipendia jako ti nej z nej, ale asi nás fakt budou brzo válcovat
fotodokumentace


Harvard
  • tak tohle jméno určitě znáte; i výčet význačných absoloventů je tlustší (mimo jiné i hromada prezidentů)
  • nejstarší americká univerzita (1636), zdaleka nejbohatší světová; taktéž nestátní
  • jednoduše řečeno, kampus harvardu je to nejhezčí, co jsem z celého bostonu viděl; krásné staré budovy, navazující na rušné velkoměsto, ale uvnitř naopak velmi klidno; takové vzácné vyvážení ruchu a klidu, starého a moderního
  • těžko říct, jestli bylo v kampusu více studentů (na univerztiě oficiálně 20tis.) anebo turistů, takový je zájem se tam aspoň podivat
  • trička harvardu se dají za pár dolarů koupit na ulici po celém bostonu (to moje, je ale samozřejmě za přednášku, co jsem tam vedl ;-) )
fotodokumentace

Žádné komentáře:

Okomentovat