pátek 29. října 2010

doklady

občanka, pas, řidičák..
(možná už jsme to jednou nakousli)
a je to alchymie nebo jednodušeji na h..

snažil jsem se toho vzít, co nejmíň
  • stále visí ve vzduchu: "Můžu vycestovat ven a mít u sebe pas i občanku?" - ví to, někdo jistě?
  • nebrat substituty - občanka je mi k ničemu, mám pas; řidičák jsem na doporučení pořídil mezinárodní, tak proč evropský
    • čím méně toho povezu, tím méně toho ztratím
prakticky
  • když chcete na pívo, potřebujete doklad totožnosti (někde kontrolují všechny pod 30 let, někde úplně plošně); jít na pivo s pasem je blbé - neskladný (do peněženky se nevejde, v kalhotách se mačká, bundu někde pověsíte), navíc ztratit pas, i přes pojistku na tenhle průser, žádná sranda; ve školní nálevně se mi je povedlo přesvědčit s ISICem, jinam jsem si to neodvážil
    • tohle hraje pro občanku - mít ji při ruce; v Bostonu ale plošnou vyhláškou do klubů vpouštějí (kontrola již u vstupu, ne až na baru) jen na americké ID, americký řidičák nebo pas - a jsme zpátky, kde jsme byli - pas musí být stejně u ruky
    • proč je z toho taková věda? zdá se že pokuta za nalévání mladým snad není taková hrůza, ale k tomu ten podnik na pár měsíců zavřou...
  • řidičák
    • evropský nemusejí uznat (ale divil bych se, když je v celé evropě již stejný)
    • navíc, viděli jste mezinárodní? to je jen cár papíru s pár cizími razítky
      • to důležité je v něm česky, pár nadpisů francouzsky; v ostatních řečích je jen přesně význam jednotlivých skupin oprávnění (což jim bylo dost jedno, jestli je auto do 3,5t nebo 3,6..)
      • co je zajímalo bylo číslo řidičáku (kde mimo všechny kolonky dali na magistrátu naštěstí nějaké razítko s prapodivně malým číslem; číslo hlavního řidičáku ne);
      • a dále datum platnosti (na českém to vůbec nebylo) jen datum vydání (samozřejmě v minulosti) což je velmi potěšilo; pak jsem objevil český nápis "platné rok od data vydání" opět potěšení a nápis, že se to řídí "mezinárodní úmluvou z roku 1949" - samozřejmě ji měli nastudovanou...
      • nevím, co by řekli na náš klasický (evropský) řidičák, ale z mezinárodního moc nadšeni nebyli; a upřímně, anglicky v něm toho bylo méně než na tom evropském

napříště bych toho vzal spíše více než méně, ale mít vyhráno to také neznamená

1 komentář:

  1. nevim, jak je to v USA, ale tady i v Cine bys spravne nemel bez pasu na krok (v podstate podobne, jako u nas bez obcanky)... kvuli neskladnym duvodum s sebou nosim kopii, zatim to vsude stacilo a nebo jsem vytahla pas ci ISIC.... neridim (a rozhodne ne tady), takze tohle jsem neresila...

    OdpovědětVymazat